Článek
Leon Cupra poháněl dvoulitrový TSI motor o výkonu rovných 300 (221 kW). Jde tak o nejvýkonnější model v historii Seatu. Točivý moment měl hodnotu 380 N.m od 1800 do 5500 otáček za minutu.
Nově 10 koní ubyde, jak se změní točivý moment, není známo, ale patrně klesne na stejnou úroveň jako před zvýšením. V praxi se tím ale prakticky nic nezmění, i bez těch deseti koní bude ostrý Leon pořád velice rychlým automobilem. Ostatně podívejte se na naše video, kde je vidět, jak 290koňová verze zrychluje do maximálních 256 km/h (dle rychloměru).
Zrychlení na 100 km/h je v případě původní verze otázkou 5,7 sekundy v případě DSG, nebo 5,8 s v případě verze s přímo řazenou manuální převodovkou. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 250 km/h.
Nejzásadnější novinou emisního testu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), jenž vejde v platnost v září, je měření emisní (spotřeby) přímo v běžném provozu. To dosud nebylo. Zcela určitě dojde ke zpřesnění výsledků. [celá zpráva]