Článek
Stále častěji se 3D tisk dostává do automobilové výroby. Informovali jsme vás například, že Bugatti dostane speciální brzdové třmeny vyrobené právě tímto způsobem.
Samozřejmě že u GM nepůjde o takové speciality, ale 3D tiskárny jsou dnes už v každém závodě koncernu a jsou hojně využívány. Dan Grieshaber, šéf výrobní integrace v rámci GM, uvedl příklad. „V montážních závodech máme nyní umístěných asi 3500 strojů pro 3D tisk. Představte si například speciální nástroj pro sladění identifikačních čísel motorů a převodovek, který nám externí dodavatel nabídne za 3000 dolarů. Nás vytištění v závodě přijde na tři dolary.“
Samozřejmě že extrémní výhodou je to, že není třeba nic vyrábět v dalekém závodě, odpadají náklady na dopravu apod. Data vhodného dílu se prostě pošlou přes interní síť a na tiskárně je druhý den hotov.
Ale nejsou to jen jednotlivé kusy. 3D tisk se používá i při velkosériové výrobě. Například v závodě Lansing Delta Township, kde se vyrábí Chevrolet Traverse a Buick Enclave, se pomocí 3D tiskáren připravují speciální boxy pro díly. Každý dělník si může nechat svůj nástroj speciálně upravit tak, aby mu co nejlépe a nejpohodlněji seděl do ruky.
Zajímavé je ale i zapojení dalších moderních technologií do procesu výroby. Například v továrnách dnes už létají drony, které dokážou monitorovat případné nedostatky na výrobních linkách, automatizace už není třeba jen ve svařovnách, ale automaticky se dnes například stohují a následně vyskladňují pneumatiky, vyvažuje se optika čelních světel apod.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: