Článek
Jaguar XE SV Project 8. Tak se bude auto jmenovat a v Coventry je bude vyrábět ručně divize Special Vehicle Operations (SVO). Co bude proti standardní verzi jiné? Bude toho opravdu hodně. Začneme od karoserie. Ta je rozšířená a stále hliníková. Na zádi je velké stavitelné přítlačné křídlo a mohutný difuzor. Vepředu pak má auto výsuvný jazyk, který se využívá pro závodní nastavení.
Za koly pak vidíme karbon-keramické brzdy a upravené zavěšení. Třeba je tu nová těhlice, její upevnění, dvojité pružiny a stavitelné tlumiče. Samozřejmě že je nový i zkrutný stabilizátor, nižší dorazy apod. Pod kapotou pak je pětilitrový osmiválec s výkonem 600 koní. Jestli si vzpomínáte na Goodwood loňského roku, kde se auto jako koncept představilo, tak tam měl motor sílu „jen“ 592 koní (441 kW). Je tu tedy lehké zlepšení, ale to není jen na motoru. Těch úprav je mnohem víc a vlastně všechno je na voze lepší. A to i od toho kusu, který zajel severní smyčku okruhu Nürburgring za 7 minut 21.23 sekund.
Například auto zhubnulo o dalších 12,2 kilogramů, což není vůbec málo.
Bohužel zatím nebylo zveřejněno, kolik auto bude stát. Ale vzhledem k tomu, že se o Projectu 8 mluví jako o „nej” Jaguaru v mnoha ohledech, pak to nebude málo.