Článek
Proč je v Číně tolik zahraničních automobilek spojeno s čínskými? Protože si to vynutily výše uvedená nařízení, která by jinak udělala ze zahraničních vozů neprodejné kusy. Nešlo jen o clo a daně, ale také o jakési emisní povolenky, které u zahraničních automobilek stojí víc.
Teď skončí toto jednostranné nařízení, a to pravděpodobně po jednání amerického prezidenta Donalda Trumpa s čínským protějškem. Trump loboval v Číně za koncerny Ford a General Motors, které chtějí v Číně rozjet velký byznys a postavit zde své továrny nebo je dovážet z nejbližších možných. Stejně tak je tu i zájem americké Tesly, která chce tady vyrábět své elektromobily, jenže to zatím nešlo. A právě Tesla na tom vydělá nejvíc. Pro výrobu elektromobilů totiž tohle nařízení přestane platit už letos, protože Čína hodlá v roce 2035 prodávat už jen elektromobily.
Odborníci očekávají, že zrušení tohoto nařízení zcela změní strategické plány mnoha koncernů. Mnohé například utlumí rozvoj na jiných trzích (Evropa, jihoamerické státy, Indie), aby měly kapitál na rozvoj na klíčovém asijském trhu.