Článek
Mlha patří k obtížným podmínkám na silnici, ať ji potkáte ve dne, či v noci. Ještě obtížnější než pro řidiče člověka však je pro automatické jízdní systémy, a tedy i pro autonomní vozidla. Drobné kapičky vody, jimiž je mlha tvořena, totiž rozptylují laserové paprsky.
Vědci v Massachusettském institutu technologie (MIT) však přišli na způsob, jakým i z tohoto rozptýleného světla určit umístění a vzdálenost objektů okolo vozidla. Technika je relativně standardní, rozdíl je ve výpočetním algoritmu, který si dokáže s mlhou poradit.
Výzkumníci použili kameru time-of-flight, tedy takovou, která vysílá krátké pulzy laserového světla a vzdálenost vypočítává podle času, ve kterém se k ní paprsek vrátí.
Systém dle agentury Reuters, která zprávu přinesla, testovali v mlze hustší, než s jakou je možné potkat se na silnici. Zjistili, že v detekci překážek je systém lepší než lidské oko. Cílem výzkumu je samozřejmě zlepšit „viditelnost“ částečně i plně autonomního řízení.