Hlavní obsah

Autopilotní vozy uvidí v mlze lépe než lidské oko

Massachusettský institut technologie vyvinul algoritmus, který dokáže v mlze rozpoznat překážky v jízdní dráze a určit jejich vzdálenost lépe než lidské oko. Jízda v mlze je přitom největším problémem pro současné prototypy autonomních vozů.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Nový systém pro lasery autopilotů, který vidí i v mlzeVideo: Reuters

Článek

Mlha patří k obtížným podmínkám na silnici, ať ji potkáte ve dne, či v noci. Ještě obtížnější než pro řidiče člověka však je pro automatické jízdní systémy, a tedy i pro autonomní vozidla. Drobné kapičky vody, jimiž je mlha tvořena, totiž rozptylují laserové paprsky.

Vědci v Massachusettském institutu technologie (MIT) však přišli na způsob, jakým i z tohoto rozptýleného světla určit umístění a vzdálenost objektů okolo vozidla. Technika je relativně standardní, rozdíl je ve výpočetním algoritmu, který si dokáže s mlhou poradit.

Výzkumníci použili kameru time-of-flight, tedy takovou, která vysílá krátké pulzy laserového světla a vzdálenost vypočítává podle času, ve kterém se k ní paprsek vrátí.

Systém dle agentury Reuters, která zprávu přinesla, testovali v mlze hustší, než s jakou je možné potkat se na silnici. Zjistili, že v detekci překážek je systém lepší než lidské oko. Cílem výzkumu je samozřejmě zlepšit „viditelnost“ částečně i plně autonomního řízení.

Výběr článků

Načítám