Hlavní obsah

Hyundai začíná v Koreji prodávat vodíkové Nexo, zájem není malý

Vodíkové Hyundai Nexo vstoupilo do prodeje v domovské Jižní Koreji. Během prvního dne si ho objednalo 733 zájemců, za první týden překročil počet objednávek tisícovku. Základní cena vozu je v Koreji v přepočtu zhruba 1,3 miliónu korun.

Foto: Hyundai

Hyundai Nexo se v Koreji už pár dní prodává. V Evropě zatím nikoliv. (Ilustrační foto)

Článek

Korejští prodejci značky Hyundai již od 19. března přijímají objednávky na model Nexo, který k pohonu využívá elektřinu vyrobenou ve vodíkových palivových článcích. Nádrže na vodík jsou dostatečné k tomu, aby vůz ujel bez tankování 800 kilometrů, říká automobilka. [celá zpráva]

Prodeje odstartovalo předání prvních vozů zástupcům měst Ulsan a Gwangju. Kromě nich si během prvního dne zákazníci objednali 733 kusů. V týdnu od 19. do 26. března bylo celkem podáno 1 061 předběžných objednávek.

Foto: Hyundai

Hyundai Nexo (2018)

„Jsme svědky historického dne, v němž přichází technika palivových článků na trh ve velkých počtech. Po tomto pozitivním zahájení prodeje budeme pokračovat v našem úsilí o rozvoj nového segmentu vozidel poháněných palivovými články i na zahraničních trzích,“ řekl Byung Kwon Rhim, výkonný viceprezident Hyundai, zodpovědný za divizi globálních operací.

Cena modelu Nexo na korejském trhu začíná na 68 900 000 wonech, což je aktuálním kurzem zhruba 1,3 miliónu korun. V České republice ani nikde jinde v Evropě se Nexo zatím neprodává, protože infrastruktura vodíkových čerpacích stanic je tu zoufale nedostatečná.

U nás Benzina aktuálně staví dvě stanice, a to v Praze a v Litvínově; v provozu není žádná. V Evropě je vodíkových stanic nejvíce v Německu - 34. Japonsko je v počtu vodíkových čerpacích stanic světovým lídrem s osmdesáti, na druhém místě je USA s 48 stanicemi.

Foto: Hyundai

Hyundai Nexo (2018)

Hyundai Nexo je poháněno elektromotorem o výkonu 163 koní a točivém momentu 395 Nm. Na stovku zrychlí za 9,2 vteřiny a maximálka je 179 km/h. Vodíku si veze celkem 156,6 litrů ve třech nádržích, což má stačit na zmíněných 800 km jízdy.

Z výfuku vychází pouze vodní pára a největší výhoda oproti „bateriovým” elektromobilům je ta, že doplňování vodíku trvá dobu srovnatelnou s tankováním benzínu. Největší nevýhoda, alespoň prozatím, je, že čerpacích stanic je zoufale málo; i pro elektromobil můžete v nouzi někde vyškemrat zásuvku, u vodíku taková možnost není.

Výběr článků

Načítám