Článek
Je pravda, že takových pokusů už tady bylo opravdu hodně. A ne všechny byly úspěšné. Své o tom může vyprávět Lexus, Infiniti či Hyundai (Genesis). Kia s novým modelem K9 (pro Koreu) a K900 (pro USA, který bude představen později) nechce tak úplně útočit tam, kde by zatím narazila. Na asijském trhu a v USA ale vůz uspět může.
Co nabídne, aby uspěl proti konkurenci, jakou jsou Mercedes-Benz S, Audi A8 nebo BMW 7? Především luxus a pohodlí. Ukázkou je například rozvor, který se mezigeneračně protáhl o 60 mm (!) na 3105 mm. Díky němu narostl prostor na zadních sedadlech na takovou míru, která směle s výše uvedenými Evropany může soupeřit.
Moc pěkná je i přístrojová deska, která má kožené obšití, je zde dřevěné a kovové obložení a hlavně má moderní design. Uprostřed vévodí velký displej s úhlopříčkou 12,3 palců. Pod ním jsou klasické analogové hodiny, které ale nejsou žádnou korejskou napodobeninou. Na jejich technice a designu spolupracoval švýcarský hodinářský gigant Maurice Lacroix.
Samozřejmostí bude hromada luxusních prvků výbavy – od vyhřívání všech sedadel až po jejich elektrické nastavení, separátní zábavní systém pro přední a zadní sedadla, ambientní osvětlení v 64 možných barvách, ale i technické hračky typu adaptivního tempomatu, sledování jízdního pruhu apod. Design auta necháme na vašem zhodnocení. Jen vypíchneme masku chladiče, která má zvláštní článkovou mřížku. Zblízka vypadá jako vytvořená z luxusního náhrdelníku.
Ovšem to nejlepší na autě najdeme pod kapotou. Vzduchové pružení může být doplněno i pohonem všech kol. Pod přední kapotou budou pracovat šestiválce 3.3 T-GDI (221 kW a 348 kW), 3.8 GDI (245 kW) a pak pětilitrový osmiválec s 313 kW. Všechny agregáty budou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Kia K9 byla představena nyní, pro Ameriku bude model nazván K900 (představení proběhne na následujícím autosalonu v New Yorku) a do Evropy zatím auto nedojede. Cena vozu nebyla zveřejněna.