Hlavní obsah

Hatchback Toyota Auris má konečně nástupce, sází na hybridy

Novinky, fra

Když před lety (v roce 2012) nahradila Toyota Auris známé jméno Corolla, předpovídali jí lidé krátký život. A vidíte. Dvě generace jsou za námi a tenhle hatchback bude pokračovat ve třetí. Je větší, sportovnější a dvojnásobně hybridní.

Foto: Toyota

Toyota Auris Hybrid

Článek

Je pravda, že Toyota Auris potřebovala novou generaci opravdu silně. Tenhle hatchback už nemohl konkurenci odolávat vzhledově ani technicky. Teď Toyota vypustila do světa generaci, která by všechno měla změnit.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Toyota Auris

Karoserie je o 40 mm delší. Ale nečekejte, že by se prodloužily převisy. Všech 40 mm jde na vrub prodlouženému rozvoru. Zároveň je auto o 25 mm nižší a přední kapota poklesla o 47 mm. Vpředu je maska opět ve tvaru X, po stranách jsou světla s plnou podporou LED diod. Ty jsou samozřejmě používány i vzadu.

Foto: Toyota

Toyota Auris Hybrid

Foto: Toyota

Toyota Auris Hybrid

Zcela nová technika

Pod kapotou je ale všechno úplně jinak. Už základ patří do jiné skupiny než dosud. Jde o podvozkovou skupinu TNGA, která je dnes použitá už u modelu Prius nebo C-HR. Jde o globální systém, který se dá použít na víc modelů v různých velikostech. Takže není TNGA konec. Ta nejdůležitější a nejlepší zpráva k této platformě je, že zadní náprava je typu multilink, což je dnes už pomalu vzácnost.

A teď k tomu nejzajímavějšímu. To, co jsme říkali už před nějakou dobou, že Toyota opustí naftové motory, se stalo skutečností. Pod kapotou se totiž objeví zatím jediný klasický zážehový motor o objemu 1,2 litru s přeplňováním (85 kW). Dále je možnost výběru z hybridních ústrojí 1,8 litru o výkonu 90 kW (122 k), resp. 2,0 litru o výkonu 132 kW (180 k).

Související témata:

Výběr článků

Načítám