Článek
Posedlost měřenými časy na Severní smyčce Nürburgringu jsme na Novinkách rozporovali už před léty. Na jednu stranu je sice důležité, že auto, se kterým chcete jezdit na závodní okruh, funguje i na tom nejnáročnějším, jenže rozdíl v řádu desetin sekundy není podle našeho názoru důležitý. Pokud nejezdíte závody.
Navíc neexistuje jednotná metodika, všechny zveřejňované časy jsou tak do značné míry spíše informací o tom, jak kvalitního jezdce daná automobilka měla.
Nahlas o tom začal mluvit Albert Biermann, šéf vývoje automobilek Hyundai a Kia, který třicet let pracoval pro BMW a podílel se na ladění podvozků mnoha modelů divize M.
„Vyvinuli jsme auto pro zábavu, pro pěkné náročné horské silnice nebo pro závodní dráhu. Nezajímáme se ovšem o čas zajetých kol, protože pak je jinak nastavená aerodynamika a podvozek. Profesionální řidič bude rychlejší, ale nebude to tak zábavné,” uvedl pro časopis Road & Track.
Je u sportovních aut nejdůležitější zábava?
„Naše auto by mělo být dostupné," dodal Biermann. „Nemusíte být vysoce kvalifikovaní, vysoce výkonní řidiči, abyste se bavili v N modelu. Na závodní trati si užijete, ale nebude to nejrychlejší auto,” přiznal Albert Biermann.
Hyundai při vývoji trávil měsíce laděním podvozku na Nürburgringu, kde má i svou základnu. Přesto nezveřejnil čas, za který jeho model i30 N obkroužil bezmála 22 kilometrů dlouhou Severní smyčku. Možná by měl o trochu horší čas než Golf GTI, o kterém Biermann prohlásil, že není tak zábavný jako i30 N, ale bylo by to důležité? Odpovězte si sami.