Hlavní obsah

EuroNCAP ukázal kompletní výsledky testů. Pět hvězdiček získala čtyři auta

Nejnovější sada výsledků nárazových testů EuroNCAP ukázala, že čtyři nová auta dosáhnou na nejlepší hodnocení už v základu a další dvě s příplatkovou výbavou. Některá z nich kupodivu ani nejsou drahá.

Foto: EuroNCAP

BMW řady 6 GT v nárazovém testu EuroNCAP patřilo k nejlepším.

Článek

Každá automobilka by chtěla, aby její auto dostalo pět hvězdiček z testu EuroNCAP. Dá se to skvěle marketingově prodat. Naopak čím méně hvězdiček auto získá, tím méně chce automobilka o výsledku mluvit. Přesto, pokud je výsledek vážně tristní, pozornosti médií to neujde - jako tentokrát v případě Fiatu Punto. [celá zpráva]

Ovšem punto bylo jediné auto s tak mizerným hodnocením. Žádný ze zbylých patnácti testovaných vozů se nedostal pod tři hvězdičky. V tabulce níže ovšem najdete řádků 17, protože některá auta byla testována dvakrát - jednou ve standardní verzi, podruhé s příplatkovými bezpečnostními prvky.

To dnes znamená povětšinou elektronické asistenty a hlídače. Ty mají velkou váhu, EuroNCAP musí udělit nula hvězdiček autu, které nic takového nemá - a právě zde hledejme původ tristního hodnocení Punta, byť by bylo nejhorší i v průměru ostatních hodnocení. Ochrana dospělého pasažéra byla hodnocená jen 51 procent.

Foto: EuroNCAP

Jaguar F-Pace v nárazovém testu EuroNCAP

Za nejlepší naopak můžeme považovat snad kterékoliv auto, které dosáhlo na pět hvězdiček. Jaguar F-Pace, Kia Stinger a Kia Stonic s příplatkovou bezpečnostní výbavou mají hodnocení ochrany dospělého pasažéra nad 90 procenty. Hyundai Kona, další auto s pětihvězdičkovým hodnocením, se 90 procentům velmi blíží.

Všechna auta, která dostala pět hvězdiček, spojuje jedno - jsou relativně nová. Fiat Punto je naopak na trhu od roku 2005, takže mu táhne na třináct. Ve světě aut to je celá věčnost.

„V roce 2017 jsme viděli spoustu dobrých aut, která získala pět hvězdiček. Polo, Fiesta nebo Ibiza nyní mají ve standardu pokročilé bezpečnostní technologie, které nabízejí to nejlepší v předcházení srážce i v pasivní bezpečnosti,” uvedl na adresu výsledků Michiel van Ratingen z vedení EuroNCAP.

Foto: EuroNCAP

Toyota Yaris v nárazovém testu EuroNCAP

Zajímavou informací ovšem je, že pokud chcete co nejbezpečnější auto, nemusíte utratit hodně přes milión korun. Hyundai Kona a Toyota Yaris získaly nejlepší hodnocení, byť se dají koupit od 460, resp. od 278 tisíc korun.

Také vidíme, že SUV není zárukou bezpečnosti - Dacia Duster získala jen tři hvězdičky, méně než např. zmíněný Yaris nebo i Toyota Aygo se systémem Safety Sense. A konečně ani opravdu malinké auto nemusí být „rakev na kolech”. Kompletní výsledky najdete v tabulce níže.

Kompletní výsledky podzimních testů EuroNCAP 2017
Ochrana při nárazu:DospělýDítěChodecElektronikaCelkem
Alfa Romeo Giulietta72565925***
BMW řady 6 GT86858159*****
Dacia Duster71665637***
DS 369375529***
Fiat Punto5143520-
Ford C-Max76605929***
Ford Grand C-Max76605929***
Hyundai Kona87856260*****
Jaguar F-Pace93858072*****
Kia Stinger93817882*****
Kia Stonic85846225***
Kia Stonic s Advanced Driving Assistance Pack93847159*****
MG ZS71515929***
Opel Karl61605825***
Toyota Aygo74636425***
Toyota Aygo se Safety Sense82636457****
Toyota Yaris83806357*****
Všechna čísla jsou uvedena v procentech ze sta.

Výběr článků

Načítám