Hlavní obsah

Vývojáři si pojmenovali motor nové Corvette ZR1 po svém a bez servítků

Vývoj motoru Chevroletu Corvette ZR1 probíhal pod kódovým označením BAS, tedy běžně „Belt Alternator System”, věc, kterou GM používá u některých dieselů. Inženýři vývoje ale dali zkratce vlastní význam, trefnější a podstatně peprnější.

Foto: Chevrolet

Motor Chevroletu Corvette ZR1 má podle vývojářů "sakra velký kompresor".

Článek

Motor nové Corvette ZR1 při vývoji dostal interní označení BAS; GM má u některých dieselů věc zvanou „Belt Alternator System”. Podle webu Automotive News ale tahle zkratka může znamenat i něco jiného a prý s tím přišli vývojoví inženýři. „Big ass supercharger” byl podle nich význam oněch písmen - česky něco jako „sakra velký kompresor”.

Je to trefné - objem kompresoru motoru LT5 v ZR1 je o 52 % větší, než má kompresor motoru LT4 ve verzi Z06, a s každou otáčkou přečerpá 2,65 litru vzduchu. Oproti kompresoru v Z06 je pomalejší, ale efektivnější a produkuje méně tepla. Maximální plnicí tlak je 0,96 baru.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette ZR1 (2018)

Výsledek již známe - motor LT5 dává 755 koní a 969 Nm. Tahle čísla jsme se dozvěděli před několika týdny, kdy se nová Corvette ZR1 představila. Jak budou vypadat hodnoty zrychlení a maximálky, ovšem zatím nevíme. [celá zpráva]

„Belt Alternator System” je v podstatě mikrohybridní systém, ve kterém je alternátor zároveň elektromotorem a v případě potřeby spalovacímu motoru řemenem dodává pár newtonmetrů navíc. V případě motoru Corvette ZR1 to ale bylo jen krycí označení, nic víc.

Výběr článků

Načítám