Článek
Polo GTI R5, stejně jako Fabia R5, disponuje řadovým čtyřválcem s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který je uložen napříč před přední nápravou. Dle pravidel mezinárodní federace FIA činí zdvihový objem motoru 1,6 litru. I z malého objemu se podařilo dostat 200 kW (272 k) a točivý moment 400 Nm.
Pro srovnání: Fabia R5 nabízí mírně vyšší výkon - 205 kW (279 k) a 420 Nm. Speciální palivová nádrž má v případě Fabie R5 velikost 82,5 litru, auto v závodním tempu spotřebuje 0,6 litru vysokooktanového benzínu na jeden ujetý kilometr, spotřeba tedy dosahuje 60 litrů na 100 km.
Oba soutěžní speciály mají pětistupňovou sekvenční převodovku s těsně odstupňovanými převodovými stupni a trvalý pohon všech kol. Volkswagen udává u Pola GTI R5 zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je kolem 200 km/h, záleží na zpřevodování.
Poprvé bude závodit příští rok
Hmotnost činí, jak stanovují předpisy, minimálně 1230 kg. Bezpečností prvky odpovídají nejpřísnějším předpisům pro vozy WRC. Trubky ochranného rámu celkem váží 51,4 kg. Boční okna jsou z plastu, dříve se používaly skleněné výplně. Fabii R5 jsme v rámci spolujízdy okusili s českým mistrem Janem Kopeckým. [celá zpráva]
„Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 proběhne v létě 2018. Dodání prvních vozů soukromým týmům je plánováno na druhou polovinu roku 2018, což platí i pro účast v prvních soutěžích,” uvedla automobilka v tiskové zprávě.