Hlavní obsah

BMW i8 Roadster je realitou, automobilka vylepšila i výchozí kupé

Novinky, maž

Sci-fi kupé BMW i8 se dočkalo sourozence, otevřené verze roadster. Sportovní auto s tříválcovým motorem a elektromotorem debutovalo na právě zahájeném autosalonu v Los Angeles. Do prodeje se dostane až v květnu příštího roku.

BMW i8 Roadster je realitou, automobilka vylepšila i výchozí kupé

Článek

Roadster dostal stylovou plátěnou střechu. Její ovládání má na starost elektronika, které stažení, respektive vytažení trvá patnáct sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Proti verzi kupé, která se dočkala lepšího lithium-iontového akumulátoru, je roadster o 60 kilogramů lehčí (váží celkem 1670 kg).

Uprostřed vozu umístěný vysokonapěťový akumulátor má kapacitu 34 Ah (dříve 20 Ah). Navýšil se i výkon elektromotoru – o 9 kW/12 k na konečných 105 kW. Celkový výkon po započtení tříválcového benzínového motoru činí 275 kW, tedy 374 koní.

Foto: BMW

BMW i8 Roadster (2017)

Foto: BMW

BMW i8 (2017)

Obdobně rychlé jako kupé

Na stovce je i8 Roadster proti kupé o 0,2 sekundy pomaleji (4,6 s), nejvyšší rychlost je u obou modelů omezena při tradičních 250 km/h. Zajímavé je, že kupé má v případě nové i staré verze, vyráběné od roku 2014, stejné zrychlení 0–100 km/h.

Větší je ale dojezd v čistě elektrickém režimu: z původních 37 km je díky nové baterii 55 lokálně zcela bezemisních kilometrů. Spotřeba dle metodiky EU znamená 2,1 l/100 km u roadsteru a 1,9 l u kupé. Výsledné hodnoty ale berte s velkou nadsázkou, jde o hodnoty naměřené podle staré metodiky. V praxi počítejte se zhruba trojnásobnými hodnotami.

Podrobný test BMW i8 najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Foto: BMW

BMW i8 Roadster a kupé (2017)

Foto: BMW

BMW i8 Roadster / kupé (2017)

Související témata:

Výběr článků

Načítám