Článek
Autonomní vozy se jednou stanou realitou, stejně jako sdílené vlastnictví (carsharing). Lidé prostě nebudou mít doma auto, ale když ráno budou auto potřebovat, prostě si ho přivolají a budou platit pouze za cestu, nikoliv za vůz samotný.
Jenže i tenhle koncept má trochu slabiny. Co bude s vozy, které nebudou využity. I ty přece zaberou místo a zvýší problémy s ekologií, protože jeden každý z nich, ačkoli bude jezdit na elektřinu, se musí vyrobit.
Frank M. Rinderknecht, majitel a zakladatel firmy Rinspeed na to jde od lesa. Rozdělil pohonnou část a užitkovou část. Podvozek s koly, motory a akumulátory (ano, je to elektrický autonomní systém) je jedna část, která se dá jednoduše skladovat a parkovat s výrazně menšími prostorovými nároky.
Výměnné boxy podle potřeby
A nahoře pak jsou boxy přesně padnoucí do tohoto základu. Některé jsou osobní, některé vícemístné, další nákladní. Co je zapotřebí, se jednoduše připojí a kompletní vůz přijede. Firmy si mohou zavolat třeba o přepravní kontejner, nechat si ho na dvoře, naložit ho a pak zavolat zase jen podvozek k odvozu.
Uvidíme, s čím Rinderknecht přijde. Výstavní premiéra je určena na lasvegaský CES na začátku ledna. Podrobnosti budou určitě zajímavé. Vždyť na voze spolupracovaly firmy jako Sekisui S-Lec BV (špička v oboru automobilových skel), Leopold Kostal GmbH & Co (špička v automobilové elektronice a mechatronice), Harman International (asi znáte producenta špičkových audiosouprav Harman Kardon) nebo Valens (konektivita, data, elektronika).