Článek
Toyota oznámila plány ukončení výroby v Austrálii v roce 2014. V posledních deseti letech byla Toyota největším výrobcem aut v zemi, 70 procent její produkce mířilo na vývoz, zvláště na Blízký východ. Závod v Melbourne dosáhl vrcholu výroby v roce 2007, kdy jeho brány opustilo 149 000 vozidel.
Toyota není jedinou automobilkou, která končí s výrobou v Austrálii. Americký Ford Motor, který jako první spustil výrobu aut v zemi v roce 1925, uzavřel své poslední dva výrobní závody loni. Ikonická místní značka Holden, která patří General Motors, chce ukončit výrobu ještě tento měsíc.
Závod Toyoty v Melbourne měl 2700 zaměstnanců, kteří nyní přijdou o práci. Závod Holdenu, který bude tento měsíc uzavřen, má 3000 zaměstnanců. Analytici z odvětví očekávají, že budou zrušeny další tisíce pracovních míst napojených na automobilový průmysl. Výzkum Adelaidské univerzity odhaduje, že v případě nejhoršího scénáře kvůli kolapsu automobilového průmyslu zanikne 200 000 pracovních míst a hrubý domácí produkt Austrálie se sníží o 29 miliard australských dolarů (501,5 miliardy korun).