Článek
Tohle auto vypadá výborně. Proti běžné verzi A4 Avant jsou podběhy kol o 30 milimetrů širší, vzadu pak najdete výrazný difuzor, střešní spoiler a typické oválné koncovky výfuku. Sériově pak majitelé dostanou 19” kovaná kola, za příplatek budou kola s průměrem o palec větším. Specifický je i perleťový lak Nogaro, který připomíná první generaci ostrého kombi z roku 1999.
Pod kapotou je třílitrový šestiválcový motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly (2.9 TFSI Biturbo). Celkový výkon činí 331 kW (450 k), točivý moment vrcholí na hodnotě 600 Nm (1900-5000 otáček). RS 4 Avant na „stovku” zrychlí za 4,1 sekundy, což je úctyhodný čas, jinak vlastní ryze sportovním modelům. Nejvyšší rychlost je omezena při 280 km/h.
Standardem automat a pohon všech kol
Síla motoru je přenášena na všechna čtyři kola, za příplatek lze - podobně jako u ostatních soudobých RS modelů - dokoupit sportovní diferenciál pro zadní nápravu. Manuální převodovku k RS 4 nedostanete, výhradně osmistupňový Tiptronic. Poklesla i pohotovostní hmotnost, konkrétně o 90 kg na současných 1790 kilogramů.
Prodej bude zahájen na podzim, první vozy se objeví na začátku příštího roku. Prodejní cenu Audi, které má v nabídce i podstatně dražší verzi RS 6 Avant, zatím neuvedlo.