Článek
Moderní konstruktéři konečně pochopili, že tloustnutí aut musí někdy přestat, a pokud chtějí větší rychlost, sílu a menší spotřebu a emise, musí naopak hmotnost snižovat. A tak BMW M5 mezigeneračně zhublo devadesát kilogramů, a to především díky použití vysokopevnostních a přitom ultra levných dílů z uhlíkového kompozitu. Místo 1945 kg tak nově auto váží 1855 kg.
Ovšem to není všechno. Zájemci si mohou například objednat carbon-keramické brzdy, které nejenže ještě lépe brzdí, ale hlavně jsou o dalších 23 kg lehčí.
O designu BMW M5 nemá moc cenu se rozepisovat. Je to tradiční M vzhled, takže velké vstupy vzduchu, velká kola (19 nebo 20 palců), zadní difuzor a čtyři koncovky výfuku.
V interiéru jsou sportovní sedadla obšitá kůží, obložení opět z uhlíkového kompozitu a spousta doplňků určených jen pro M model, jako je například ovládání zvuku výfuku.
Ale to samozřejmě není to hlavní. To nejdůležitější je pod přední kapotou a má to opět osm válců. Opět to má 4,4 litru. Ale proti minulým letům tomu trochu narostl hřebínek. Připomeňme si, že dosud mělo BMW M5 výkon 428 kW a točivý moment 677 Nm. Nová generace má výkon 447 kW (600 koní) v rozmezí 5600 až 6700 ot./min a točivý moment 750 Nm.
Z klidu na stovku auto vysprintuje za 3,4 sekundy a maximální rychlost je omezena tradičně na 250 km/h. Bez omezovače je to pak 305 km/h. Osmistupňová převodovka stejně jako plynový pedál a pružení reagují na změnu jízdního režimu, který se dá přepínat mezi módy Efficient, Sport a Sport Plus. Zajímavé je, že auto má pohon všech kol, ale opět se tu dá vybírat mezi elektronicky regulovanými sekvencemi 4WD, 4WD Sport a 2WD.
Cena BMW M5 začíná na 117 900 eurech, což je něco nad tři milióny korun. První objednávky se přijímají od září, první dodávky zákazníkům přijedou na začátku roku 2018.