Hlavní obsah

Tesla Model S ujela přes 1000 km na jedno nabití

Na jedno nabití elektromobilu ujet 100 km bylo před lety celkem zázrak. Teď se hranice posunula na desetinásobek. Ale tenhle test je tak trochu podvod.

Foto: Tesla

Tesla Model S

Článek

Ekojízdy známe i s auty, která mají spalovací motor. Bylo jich už mnoho. Teď se však ukázala s úžasným dojezdem Tesla Model S. Před nedávnem najeli dva nadšenci z Belgie na jedno nabití celkem 902,1 km. Skvělý výsledek trochu zkalil Elon Musk, který na Twitteru řekl, že se správnými pneumatikami by to mohlo být i přes tisíc.

A je to tady. Auto skutečně ujelo 1078 km. Meta je tedy pokořena, můžeme říct, že elektromobily se vyrovnají spalovacím agregátům i v dojezdu. Nebo ne? No, ono to s tím rekordem není až tak žhavé. Test totiž proběhl na pečlivě vybraných silnicích, kdy byly ideální podmínky teplotní i dopravní. Průměrná rychlost ale hlavně byla „závratných“ 40 km/h, takže posádka jezdila 27 hodin.

Na jeden kilometr dokázala Tesla spotřebovat 91 Wh energie a celkem z baterií zmizelo 98,4 kWh.

Jak je to v reálu?

Ovšem jako na potvoru zrovna v USA se na elektromobily zaměřila společnost Consumer Reports (něco jako dTest v ČR). Vzali do tandemu dva vozy – Chevrolet Bolt a Tesla Model S 75D. Který z nich dojede dál? A žádný test na neutrální půdě laboratoří. Tohle bylo přímé srovnání v reálných podmínkách.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Bolt

Chevrolet Bolt ukázal při testu (vypnutá klimatizace, rychlost 105 km/h, dálnice), že dokáže překonat i své tabulkové hodnoty. Zastavil se totiž na 402 km, což je o 19 km víc, než uvádí oficiální měření EPA. A jak je na tom Tesla? Ta zvládla 378 km, což je o 39 km méně, než udává v technických specifikacích.

Ano, určitě si řeknete, že si zákazník může koupit teslu s většími akumulátory (100D), ale tam už cena letí výrazně nahoru. Ovšem i tak je Chevrolet výrazně levnější – v USA stojí v přepočtu 820 000 korun, Tesla pak 1,6 miliónu korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám