Článek
Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí tradičně Škoda Octavia, automobilka jich dodala 205 300. Meziročně ale vůz zaznamenal pokles prodejů o 6,5 procenta.
Druhým nejúspěšnějším modelem v prvním pololetí byla Škoda Fabia, která zaznamenala meziroční nárůst o 6,1 procenta na 111 100 dodaných vozů.
Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v prvním pololetí celkem 27 100 kusů, jen v červnu si pak nové SUV koupilo 9900 zájemců.
Největším evropských trhem je pro Škodu Německo, v prvních šesti měsících zde prodeje vzrostly o 1,8 procenta na 88 000 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka od ledna do června v Itálii, kde prodeje vzrostly o 18,4 procenta, a v Rakousku (+13,7 procenta). Na domácím českém trhu prodala Škoda za prvních šest měsíců roku o 10,9 procenta více vozů, konkrétně 51 200.
Na celosvětově největším trhu, v Číně, si česká automobilka v červnu polepšila o 5,3 procenta a prodala zde 23 500 automobilů.
Rekordní pololetní prodeje oznámil i korejský Hyundai. Podle aktuálních dat Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) prodala automobilka za prvních šest měsíců v Evropě 270 921 vozů, což představuje meziroční nárůst o 3,6 procenta. Nejúspěšnějšími trhy zůstávají Velká Británie a Německo.