Článek
BMW svůj revoluční pohon pro M5 nazývá M xDrive. Standardně půjde o „čtyřkolku”, po stisknutí tlačítka ovšem elektronicky řízená mezinápravová spojka pošle na dobu, kterou si řidič sám určí, 100 procent točivého momentu pouze na zadní kola.
Zakoupením jednoho auta tak vlastně získáte dvě - pro sportovní jízdu „zadokolku” a pro dny, kdy prší nebo padá sníh, praktickou „čtyřkolku”. M5 nabídne tři režimy: 4WD, 4WD Sport a 2WD, tedy ryzí „zadokolku”.
BMW dále prozradilo, že nová M5 dostane osmistupňovou převodovku M Steptronic, výkon osmiválce vyskočil z 560 na rovných 600 koní, respektive 441 kW. Točivý moment má hodnotu 700 Nm. (Výkon 600 k měla i dosluhující generace, ovšem výhradně s paketem Competition.)
V případě nové generace jde opět o 4,4litrový V8 s technologií M TwinPower Turbo, avšak s několika úpravami - vyšší vstřikovací tlak, nová turbodmychadla, výkonnější mazací a chladicí systémy a také lehčí výfukový systém.
BMW zatím neoznámilo místo světové výstavní premiéry, očekáváme zářijový frankfurtský autosalon, přičemž prodej bude patrně zahájen hned poté.