Hlavní obsah

Porsche 911 GT3 je na Nürburgringu o dost rychlejší než předchůdce

Novinky, maž

Faceliftované Porsche 911 GT3 už zná „svůj čas” z legendární Severní smyčky Nürburgringu. A je o dost rychlejší než dříve: 7:12,7. Porsche 911 GT3 schválené k provozu na veřejných komunikacích překonalo svého předchůdce o nikoliv nepodstatných 12,3 sekundy.

Foto: Porsche

911 GT3 během rekordní jízdy

Článek

Porsche 911 GT3 je faceliftem verze představené před čtyřmi lety. O pohon se stará čtyřlitrový šestiválec, naladěný na rovných 500 koní (368 kW). V podstatě jde o ten samý motor, jaký mají závodní modely jezdící 911 GT3 Cup.

O řazení sériového provedení se stará buď sedmistupňové PDK, nebo – a to je asi ta nejpodstatnější změna – šestistupňová přímo řazená převodovka. To je u takto výkonného auta v dnešní době neslýchané a o to důležitější.

Foto: Porsche

Lars Kern, zkušební jezdec Porsche, měl díky teplotě vzduchu 8 °C a teplotě asfaltového povrchu 14 °C optimální podmínky.

Porsche 911 GT3 váží pouhých 1430 kilogramů, zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,4 s a jede 318 km/h (PDK), respektive 320 km/h s manuální skříní. Uvnitř je nový volant původem z modelu 918 Spyder a na výběr jsou tři druhy sedaček.

Cena začíná na částce 4,1 miliónu korun. Prodej bude zahájen v červnu.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 (2013)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche 911 GT3

Závodní okruh Nürburgring

Severní smyčka je naprosto originální, žádný závodní okruh nemá ani zdaleka její délku (22 kilometrů), nebezpečnost (svodidla instalovaná v sedmdesátých letech jsou občas pouhý metr od samotné silnice). Často nevidíte za horizont, okruh klikatící se lesem má rovněž velké převýšení (300 metrů) a úsek se stoupáním 18 stupňů (takže si připadáte jako na horské dráze).

Ostatně celou trať lemují husté lesy, odtud přezdívka Zelené peklo, kterou jako první na adresu zdejšího okruhu pronesl v roce 1961 trojnásobný vítěz Formule 1 sir Jackie Stewart.

Související témata:

Výběr článků

Načítám