Článek
Když Kia představila nový vrcholný model Stinger, srdce automobilových fanoušků zaplesala. I u čtenářů Novinek. [celá zpráva]
Korejská značka totiž šla proti proudu, kdy konkurenti zmenšují motory a snaží se o krocení svých zájmů v luxusu a sportovnosti, aby náhodou nepřepískli emisní limity. Kia s modelem Stinger ale ukázala auto, které má šestiválec, samosvorný diferenciál, vektorování sil, pohon všech kol...
Podrobnosti zatím chyběly, hlavně ty o verzích v Evropě. Ale teď už víme, že i tady se dočkáme přeplňovaného řadového čtyřválce o objemu dva litry a vidlicového šestiválce 3,3 litru. Dočkáme se však i naftového motoru o čtyřech válcích a objemu 2,2 litru. S výkonem 147 kW nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximální rychlost je 225 km/h.
2.2 CRDi | 2.0i | 3.3i | |
---|---|---|---|
Objem válců (ccm) | 2199 | 1998 | 3342 |
Výkon (kW při ot./min) | 147/3800 | 188/6200 | 276/6000 |
Točivý moment (Nm při ot./min) | 440/1750-2750 | 353/1400-4000 | 510/1300-4500 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,5 | / | 5,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 225 | / | 270 |
Nafťák bude mít v základu sedmnáctipalcová kola, čtyřválec benzínový osmnáctipalcová a šestiválec devatenáctipalcová kola. Všechny agregáty budou pracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce jsou jak zadokolky (s mechanickým samosvorným diferenciálem), tak i s pohonem všech kol.
Pokud se těšíte, jak si v létě zajezdíte, tak máte zatím smůlu. Výroba začíná až ve druhé polovině tohoto roku a k nám se dostanou auta spíš až ke konci roku. Ceny samozřejmě ještě nejsou známé.