Hlavní obsah

Kia Stinger bude mít v Evropě i diesel 2,2 l

Nádherná Kia Stinger s ještě zajímavějším motorem V6 3,3 l bude i v Evropě. A tady se nabídka motorizací rozroste o naftový motor. A nebude to žádný slabý odvar.

Foto: Kia

Kia Stinger GT

Článek

Když Kia představila nový vrcholný model Stinger, srdce automobilových fanoušků zaplesala. I u čtenářů Novinek. [celá zpráva]

Korejská značka totiž šla proti proudu, kdy konkurenti zmenšují motory a snaží se o krocení svých zájmů v luxusu a sportovnosti, aby náhodou nepřepískli emisní limity. Kia s modelem Stinger ale ukázala auto, které má šestiválec, samosvorný diferenciál, vektorování sil, pohon všech kol...

Podrobnosti zatím chyběly, hlavně ty o verzích v Evropě. Ale teď už víme, že i tady se dočkáme přeplňovaného řadového čtyřválce o objemu dva litry a vidlicového šestiválce 3,3 litru. Dočkáme se však i naftového motoru o čtyřech válcích a objemu 2,2 litru. S výkonem 147 kW nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximální rychlost je 225 km/h.

2.2 CRDi2.0i3.3i
Objem válců (ccm)219919983342
Výkon (kW při ot./min)147/3800188/6200276/6000
Točivý moment (Nm při ot./min)440/1750-2750353/1400-4000510/1300-4500
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,5/5,1
Nejvyšší rychlost (km/h)225/270

Nafťák bude mít v základu sedmnáctipalcová kola, čtyřválec benzínový osmnáctipalcová a šestiválec devatenáctipalcová kola. Všechny agregáty budou pracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce jsou jak zadokolky (s mechanickým samosvorným diferenciálem), tak i s pohonem všech kol.

Pokud se těšíte, jak si v létě zajezdíte, tak máte zatím smůlu. Výroba začíná až ve druhé polovině tohoto roku a k nám se dostanou auta spíš až ke konci roku. Ceny samozřejmě ještě nejsou známé.

Související témata:

Výběr článků

Načítám