Článek
Je to opravdu velké auto. Má 5037 mm na délku, 1979 mm na šířku a 1768 mm na výšku. Volkswagen tímto vozem přeskakuje zatím všechny své dosavadní největší modely.
Uvnitř je místo pro sedm cestujících ve třech řadách. VW slibuje velmi jednoduché sklápění třetí i druhé řady sedadel, místa na všech sedačkách dost a dost a hromadu bezpečnostních a luxusních prvků, jako jsou třeba pokolizní systémy. Ano, nespletli jsme se. Auto totiž má i systém, který brzdí vozidlo po kolizi, aby nedocházelo k dalším sekundárním nehodám.
Auto bude doplněno výbavou, která je v USA potřebná – od propojitelnosti s mobily, až po satelitní HD rádio.
Nás ale zajímá to, co je pod kapotou. Tady je totiž opět podvozková skupina MQB. Ta se začíná firmě dost vyplácet, vždyť se rodina modelů s touhle technikou pěkně rychle rozrůstá.
Vpředu uložené motory budou mít příčné uchycení. Základem bude zážehový čtyřválec o objemu dva litry s přeplňováním a výkonem 178 kW.
Druhý je vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 206 kW. Jak jste si všimli, v nabídce není žádný nafťák. Oba agregáty budou spojeny s osmistupňovým manuálem.
To, co vám představujeme, jsou jen první kusé informace. Hlavní premiéra je naplánována na půlku listopadu na autosalon v americkém Los Angeles. První auta ze závodu v Chattanooga dostanou zákazníci v novém roce.
A jak je to s dovozem do Evropy? Jestli se vám představené auto líbí, tak si musíte najít nějakého dovozce individuálních vozidel. Pro Evropu toto auto zatím nebude.