Hlavní obsah

Downsizing posedne i sporťák Audi R8

Malé motory, malé objemy, velká turbodmychadla. To je recept na evropské emisní normy, které ještě stále řeší vše podle testů, ne úplně shodných s realitou. A tak se zmenší motor i u sporťáku Audi R8. Dostane šestiválec.

Foto: Audi

Audi R8 (2015)

Článek

Základní řada Audi R8 dostane nový šestiválec o objemu 2,9 litru s dvojicí turbodmychadel. Možná je to pro vás dost smutná zpráva, ale musíme si uvědomit, odkud vane vítr.

Jistě jste zaregistrovali, že downsizing, tedy snižování objemů motorů, posedl i Porsche Panameru. Ano, jde o modulární platformu, která bude v rámci koncernu postrkána po mnoha autech, nejen těchto dvou. Kde je zapotřebí vysoký výkon a menší objem a počet válců, tak nastoupí tento motor.

Foto: Porsche

Porsche Panamera (2016)

V modelu Porsche Panamera 4S nabízí výkon 328 kW (440 k) a točivý moment (549 N.m). Pro Audi R8 budou pravděpodobně tyto hodnoty upraveny. A jaký motor nahradí? Bude to V8 4,2 l, který už byl stažen z výrobního plánu značky. Dobrá zpráva ovšem je, že i další generace Audi R8 počítá s desetiválcem.

Agregát se dále objeví také v Audi RS4, RS5 a RS Q5. Nevylučujeme ani Audi Q7 nebo Volkswagen Touareg.

Související témata:

Výběr článků

Načítám