Článek
Nový systém bude mít vylepšený radar, kterým lépe vyhodnotí situaci kolem vozu a při brzdění. Dočasně také zabrání řidiči používat tento systém, pokud neodpoví na zvukové upozornění, že by měl opět převzít kontrolu nad vozem. Nová omezení mají uklidnit šířící se obavy, že autopilot ukolébá uživatele do falešného pocitu bezpečí.
„Bude to dramatické zlepšení bezpečnostního systému provedené výhradně pomocí softwaru,” řekl Elon Musk novinářům a dodal, že se bude týkat hlavně efektivnějšího využití radaru.
Tesla představila svého autopilota loni v říjnu. Systém začaly pečlivě zkoumat úřady v červenci, kdy se ukázalo, že řidič vozu Model S Joshua Brown zahynul při autonehodě 7. května, když používal tento systém. [celá zpráva]
Dokonalá bezpečnost je opravdu nemožný cíl.
Musk uvedl, že vylepšený autopilot by s velkou pravděpodobností zabránil nehodě Browna, jehož vůz narazil do návěsu kamiónu přejíždějícího dálnici. Varoval však, že ani aktualizovaná verze neznamená dokonalou bezpečnost.
„Dokonalá bezpečnost je opravdu nemožný cíl. Je to o zlepšení pravděpodobnosti bezpečí. Nikdy zde nebude nula smrtelných nehod, nikdy nebude ani nula zranění," prohlásil Musk.
Všechny samořidící vozy jsou dnes maximálně na druhé úrovni z pěti a nelze na ně zcela spoléhat, zejména při jízdě mimo dálnice.