Článek
Ještě v dobách hluboké totality fungovaly třeba na dnešní Evropské ulici v Praze takzvané „zelené vlny“, kdy semafory na celé dlouhé třídě byly sladěny tak, aby auta nemusela na každé křižovatce brzdit a rozjíždět se. Stačilo jen sledovat doplňkové semafory, které ukázaly, jakou rychlostí má řidič jet, aby k dalšímu semaforu dojel na zelenou. V moderní době to prý semafory ani jejich provozovatel neumí.
Ale nemusíme zoufat. Třeba jednou dojde i na Čechy, kteří dostanou do svých vozů speciální navigace, které pomocí datového přenosu LTE získají informaci přímo ze semaforu, jaká barva na něm vlastně je a jak dlouho ještě bude aktuální.
Odpočítávání se pak zobrazí na displeji přístrojů nebo na head-up displeji. Výhod to bude mít hned několik. Pro řidiče to přinese mnohem větší komfort. Další výhodou je spojení se samotným vozem. Třeba Stop/Start systém bude sám při zelené startovat. Nebo autopilot ve voze bude moct počítat, jak má jet rychle, aby další semafor projel plynule.
Nyní toto řešení přináší Audi. Ve kterých městech to bude možné použít, to zatím nevíme. Informace jsou zatím jen o „některých amerických městech“. Na zveřejnění jejich jmen musíme ještě několik týdnů počkat. Celý systém bude součástí Connect Prime Telematics Service, který v USA stojí na půl roku 199 dolarů (4800 Kč) a na pět let 750 dolarů (18 000 Kč). V nabídce tuto službu budou mít modelové vozy příštího roku A4, A4 Allroad a Q7.