Článek
Už je to tři roky, kdy mnichovská automobilka představila koncept Gran Lusso. Tohle velmi elegantní kupé vzbudilo velký ohlas mezi movitými zákazníky. Prý byly i žádosti o předběžné objednávky, ale ty samozřejmě nemohlo BMW přijmout, protože nebylo rozhodnuto o jeho výrobě.
Ovšem nová řada s interním označením G14/G15 je už v přípravě. Čtrnáctka by měla být kupé, patnáctka kabriolet. Na trhy se dostane v letech 2019 až 2020. Postavena bude na modulární platformě CLAR, která je základem i pro sedmičku.
BMW se chce s novým velkým autem vrátit k základům své existence. V posledních desetiletích dělalo stále větší a těžší auta. I tohle auto bude velké, ale mělo by být výrazně lehčí. Důvod je samozřejmě jednak pro ten správný pocit z řízení, ale hlavně asi kvůli emisím.
Kdo by se bál, že auto dostane elektropohon, tak prý může spokojeně usnout. Dojít má snad i na osmiválec. Ovšem to, že BMW už dávno hlásá příklon k elektřině je jasné. Takže ani osmička z toho nevyjde jen tak. Přijdou patrně i hybridy a čistý elektromobil. Ostatně v roce 2020 už BMW plánuje mít velkou část své výrobní kapacity zabranou právě vozy s elektropohony. Pomoci k tomu mají nové akumulátory, které jsou ve vývoji.
S příchodem nové řady 8 ale zmizí z nabídky řada 6. Už nebude zapotřebí. O maličký kousek menší kupé totiž přijde do řady 5 a legrácky s názvy jako 3 GT a 4 Gran Coupé také budou logicky sloučeny do jedné nabídky.