Článek
Proč? To je asi otázka většiny z vás. Zajímavou konfigurací podvozku s úzkým rozchodem předních kol a širším rozchodem zadních kol se má dosáhnout optimální aerodynamické účinnosti a jízdní stability.
Pohon disponuje systémem vektorování točivého momentu, který řídí přenos točivého momentu na hnaná kola, a tím zlepšuje jízdní vlastnosti. Díky vektorování točivého momentu se v případě zjištěné nedotáčivosti automaticky na vnějším kole zvyšuje točivý moment, který nedotáčivost kompenzuje. Systém je prý navržen tak, aby jízdu obohacoval, a ne ji jen vedl. Nabízí tři úrovně nastavení: vypnuto, hbitá jízda a driftování.
A co je jako pohonná jednotka? Pohon zadních kol zajišťují dva elektromotory o výkonu 130 kW – jeden v každém kole. Celkový točivý moment je 707 Nm. Baterie a motor byly vyvinuté technickým partnerem Nissanu pro projekt BladeGlider – společností Williams Advanced Engineering.
Maximální rychlost přesahuje 190 km/h a BladeGlider zrychlí z 0–100 km/h za méně než pět sekund. Energii dodává pětimodulová lithium-iontová baterie o výkonu 220 kW. Pro baterii i motory byly na míru vyvinuty systémy chlazení.
Ovládací prvky na volantu pro řízení systémů modelu BladeGlider jsou propojeny s vyspělou obrazovkou zobrazující rychlost, stav nabití baterie, regenerační režim a průběh točivého momentu. Středovou obrazovku po stranách doplňují dva displeje zobrazující pohled dozadu otočených kamer umístěných těsně za předními koly, které zobrazují situaci po stranách vozu a za ním.
Toto řešení, nahrazující boční zpětná zrcátka duálními obrazovkami, zvýšilo aerodynamickou účinnost. Řidič sedí v šípovitém uspořádání mírně přede dvěma cestujícími, kteří mají více místa pro nohy. Všichni cestující mají panoramatický výhled, díky jednolitému čelnímu sklu kabiny.
Auto je nyní vystaveno v Rio de Janeiru v olympijském parku a druhé je k dispozici zástupcům médií a významným osobnostem pro projížďky.