Článek
Tvrdý postup amerických úřadů vůči Volkswagenu, kdy musí platit majitelům jejich vozů miliardy korun, je dnes jen legrační historkou v porovnání s postupem, který předvedly úřady v Jižní Koreji. Zde za údajné falšování dokumentů při testech emisí a hluku vyměřili automobilce pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (asi 388 miliónů korun). Mnohem horší je však zákaz prodeje a zrušení certifikací téměř všech automobilů, které koncern na tamním trhu prodává.
Zasaženy i Audi a Bentley
Volkswagen sice už před časem sám pozastavil prodeje pod hrozbou přísných sankcí, ovšem tak tvrdý postup nečekal. „Certifikace vozidla obvykle trvá tři měsíce, v případě Volkswagenu by to však mohlo být delší, protože budeme postupovat důkladně," uvedl jeden z vedoucích pracovníků na ministerstvu životního prostředí.
To znamená, že tři měsíce nebude mít koncern v Jižní Koreji prakticky co prodávat. Zasaženy jsou totiž nejen vozy Volkswagen, ale i velmi dobře se prodávající vozy Audi a Bentley.
Pro Volkswagen je to velká rána. Na tomto trhu je totiž velký odbyt luxusních vozů s vysokou marží. Už dnes se značka potýká s třetinovým úbytkem prodejů od začátku kauzy Dieselgate a tříměsíční úplný výpadek může znamenat totální krach prodejů.
Možná i proto se dnes přemýšlí, že Volkswagen do Jižní Koreje, stejně jako do USA, začne dodávat nové a kauzou tedy místně neposkvrněné značky Škoda a Seat.