Článek
Speciální edice „30 Years M3“ je lakována výhradně metalickou barvou Macao Blue. Ta odkazuje na lak, který byl u M3 E30 nabízen v rámci příplatkové výbavy (klasickou barvou pro tento stroj z osmdesátých let ovšem byla sytá červená).
M3 30 Jahre má v rámci výbavy Competition, kterou si lze objednat i k běžným M3, takže výkon této zadokolky povyrostl o 14 kW/19 k na celkových 331 kW/450 k. V nabídce je opět manuální i automatická převodovka. Kola jsou kovaná a mají průměr 20 palců (použité pneumatiky mají rozměr: 265/30 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu).
Vnitřek vozu občerstvují plaketky odkazující na tuto speciální edici. Každé auto je očíslované, BMW na trh pošle pouhých 500 kusů. Proti stejně vybavenému paketu Competition se připlácí 10 000 euro, tedy nějakých 270 tisíc korun. Prodávat se začne v létě - symbolicky, protože v létě 1986 byla předána zákazníkovi první M3.
První M3 se vyráběla do roku 1991 a jen jako kupé
BMW M3 E30 je mezi znalci považováno za jedno z nejlépe ovladatelných sportovních aut, a to díky pohonu zadních kol, samosvornému diferenciálu, nízké hmotnosti, skvělému motoru a špičkovým jízdním vlastnostem, které é-třicítce dodnes může leckteré sportovní auto závidět. První M3 je také prosto elektronických pomocníků (vyjma ABS), takže automobil má syrový projev a vyžaduje důkladné zapojení řidiče.
Výroba první generace BMW M3 skončila v roce 1991, vyrobilo se 17 970 kusů. Nyní už se zachovalé em-trojky E30 shánějí jen velmi obtížně a je pravidlem, že za kus v dobrém stavu dáte hodně přes půl miliónu korun, to je více než za ojeté M3 E36 či E46.