Článek
Už v roce 1996 vymyslel systém jistý Ludwig Schatzinger a nechal si ho patentovat. O dva roky později představil Mercedes-Benz svůj Airscarf, což byl vlastně ten samý systém, jako u výše zmiňovaného muže. Postupné dohady přešly v soudní při, která se táhla deset let.
Všechny německé soudy nižších instancí dosud rozhodly ve prospěch společnosti Mercedes-Benz. Nyní frankfurtský spolkový soud rozhodl úplně opačně. Od 10. května tak nesmí Mercedes-Benz nabízet ve svých autosalonech nové i ojeté kabriolety s tímto aktivovaným systémem. Musí být odpojený. Navíc ho firma nesmí používat k propagaci.
Mercedes se oficiálně dost podivuje celému výsledku, když dosud všechna soudní rozhodnutí zněla opačně. Na druhou stranu je nám jasné, že vzhledem k blížícímu se datu konce ochrany patentu, které nastane 25. prosince tohoto roku, měl asi někdo zájem o co největší průtahy, což nevyšlo.
Rozhodnutí se týká pouze německého trhu, a tudíž zasáhne asi 5000 vozů. Navíc bude muset firma vyplatit Ludwigu Schatzingerovi náhradu za již prodané vozy. Podklady o počtech vyrobených a prodaných vozech vybavených tímto systémem pak musí být v nejbližší době dodány soudu k vyčíslení.
Airscarf – pohoda ve větru
Systém byl zaveden kvůli velmi častým nářkům cestujících v kabrioletech, že je bolí za krkem. Studený vzduch totiž za hlavou vstupuje do turbulencí a otáčí v úplavu svůj směr, a to rovnou za krk. Takže cestující mají v kabrioletech pocit, že i když jedou vpřed, fouká jim silně za krk.
Airscarf je zařízení, které v zádech sedadla nasává vzduch, ohřívá ho a posílá do oblasti temene. Zvyšuje se tím výrazně pocitový komfort cestujících v otevřených vozech, protože neprochládají od krku a navíc teplo z krční páteře se dostává přirozeně i do hlavy.