Článek
Ranger můžete mít klasicky se třemi velikostmi kabiny, respektive korby. Verze jen pro dva cestující se jmenuje Single Cab, varianta pro 2+2 cestující má název Super Cab a největší verzí pro pět lidí je Double Cab. Poslední varianta má ovšem nejmenší korbu. Délka rangeru je nejméně 5277 mm, nevýše 5362 mm. Délka korby je až 2,3 metru, nosnost až 1,4 tuny.
Ranger se příliš nezměnil. Má novou přední masku a uvnitř je nově multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Patrně největší novinou je ale mechanická uzávěrka zadního diferenciálu (už ve standardu je elektronická), která dříve pro evropské specifikace nebyla možná. Nové jsou i asistenční systémy pro udržování v jízdním pruhu, samočinné přepínání dálkových světel, adaptivní tempomat a rozpoznávání dopravních značek.
Jak jsme zjistili, zatím se všechny motory prodávají bez vstřikování močoviny, ještě letos ale AdBlue dostanou všechny motorizace. Kdo chce bez močoviny, musí utíkat k dealerům Fordu hned.
Tři motorizace
Tím se oslím můstkem dostáváme k nabídce motorizací. Nabídka obsahuje dva 2,2litrové čtyřválce naladěné na 96 kW/130 k nebo 118 kW/160 k. Vrcholem je pak 3,2litrové TDCi o výkonu rovných 200 koní (147 kW).
Ranger, mimochodem nově nejprodávanější pick-up v Evropě (dříve kralovala Toyota Hillux), utáhne až 3,5tunový přívěs a dovede brodit 80 cm. Samozřejmostí je pak pohon všech kol a redukční převodovka. Mimochodem samotná převodovka má šest rychlostních stupňů a je buď manuální, nebo samočinná. Ceny v Česku začínají od 723 096 korun.