Článek
Britský Aston přivezl do Ženevy dva exempláře své novinky – ve výrazné oranžové a v šedé metalíze. Hodnotit design je vždy subjektivní, klasické tvary kupé postavené na nové hliníkové platformě se patrně nebudou líbit jen málokomu. Přední maska je evolucí předchůdce (DB9), z profilu je to typické sportovní kupé. Výrazné křivky jsou svalnaté, nepostrádají ale eleganci typickou pro vozy z Gaydonu. Moc pěkná jsou i protáhlá zadní světla, naživo je celý dojem ještě o úroveň lepší. Však také na stánku Astonu bylo neustále plno.
O pohon zadních kol se stará vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 5,2 litru. Pomáhá mu dvojice turbodmychadel. Výsledkem je největší výkon 608 koní (447 kW) a točivý moment rovných 700 Nm. Nový dvanáctiválec je spojen s rovněž novou převodovkou – osmistupňovým automatem – od věhlasné firmy ZF.
Později přijde i roadster
Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost 322 km/h. Autu nechybí mechanický samosvorný diferenciál, zvuk motoru je kompletně mechanický, takže žádný zvuk z reproduktorů nebo něco podobného. I to zákazníci ocení, k supersportovnímu autu pořádný zvuk motoru patří jako k hokeji puk.
Cena začíná na částce 5,5 miliónu korun, do prodeje později přijde i otevřená verze.
Jaguar F-Type SVR
Druhým nejhezčím autem letošní Ženevy – podle našeho skromného názoru – je Jaguar F-Type SVR. Ten se prodává jako roadster kupé a jde o nejsportovnější jaguar současnosti.
O pohon se stará vidlicový osmiválec o objemu pět litrů, který Jaguar montuje i do svých jiných modelů. Ten má nyní výkon 423 kW (575 koní) a točivý moment 700 Nm. Hodnoty jsou pak přenášeny na všechna kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Maximální rychlost vozu je 322 km/h u kupé, 312 km/h u kabrioletu. Tento model má elektronickou uzávěrku zadního diferenciálu. Dvacetipalcová kola jsou kovaná a proti hliníkovým jsou o 20 kg lehčí. Standardně jsou dodávány ocelové brzdové kotouče, ale lze dokoupit i keramické (-21 kg). Výfuková soustava je provedená v titanu.
Cena za F-Type SVR začíná na částce 3,8 miliónu korun.