Článek
Fiat se nijak nerozpakuje přiznat, že jeho zájmem jsou skupiny lidí, které nemají na kontech milióny. Zatímco ostatní značky tlačí své vozy k dražším vozům, Fiat zůstává při zemi a jeho hlavním tahákem má být právě tipo.
Zatímco sedan by se měl dobře prodávat třeba ve Španělsku, Turecku (pod názvem Aegea) apod., hatchback asi spíš osloví Francouze, Italy a kombi třeba nás – Čechy. Ostatně do kombíku by se mělo vejít 550 litrů nákladu, což je pěkná hodnota. [celá zpráva]
Technika bude stejná jako u sedanu. Nabídne tedy dva benzínové motory o objemech 1,37 a 1,6 l a dva dieselové 1,25 a 1,6 l. Kombinovat se budou s manuálními převodovkami s pěti a šesti rychlostmi, ale budou mít i šestirychlostní automat.
Na vzhledu je vidět, že se u Fiatu nesnažili být vedoucí v pelotonu moderního designu. Je to spíš konzervativní karoserie, bez výstřelků, ale zcela určitě se neokouká za pár let. Kombík má například podélné střešní lyžiny, což je dnes celkem často nahrazováno méně praktickými integrovanými pozicemi pro příčné nosníky. Prostě Fiat sází na klasiku, což je v dnešní době už celkem ojedinělé. Ale chvála Fiatu za to.
Cenu vozidel ještě neznáme.