Článek
Základem jsou dvě motorizace, ke kterým se pohon ALL4 bude dávat: Clubman S s benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 141 kW (měli jsme nedávno v testu) a Cooper D s turbodieselem se 140 kW. [celá zpráva]
Pohon nápravy je řešen zcela nově. Standardně se totiž pohání jen přední a jen v případě nutnosti se připojuje přes vícelamelovou spojku, umístěnou u zadního diferenciálu, náprava zadní.
Řízení pohonu kol je celé ovládáno ve stabilizačním systému, který rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy. Tím zvyšuje trakci na rozdílném povrchu, ale i při jízdě v zatáčkách apod.
Co je pro českého zákazníka důležité, je to, že uváděný systém nijak neomezuje zavazadelník, který tak má stále stejný objem, jako v případě klasické dvoukolky – 360 litrů.
Cena zatím nebyla zveřejněna, ani doba příchodu vozu na náš trh.