Článek
V automobilu je informací dost a dost. Ale auto na zobrazení má místa dost – za volantem, na informačním panelu autorádia i jinde na přístrojové desce. Ale na motocyklu je to obtížné. Tam je místo výrazně omezené a odpoutaná pozornost motorkáře má mnohokrát horší následky než u řidiče automobilů.
To si uvědomují u společnosti Continental, kde připravují nové displeje pro motocykly. Půjde vlastně o TFT panely, které dokážou zobrazit prakticky cokoliv, co bude v elektronické formě. Takže přenos informací mechanickou cestou už nebude možný, ale nahradí ho kompletně elektronická data. To však není problém. Současné motocykly už velkou většinu takových informací mají.
Pak už záleží jen na naprogramování a funkčnosti. Například nové systémy by mohly zobrazovat informace z mobilního telefonu, jako je například navigace, informace z chytrých hodinek (tep a tlak řidiče), informace o gravitačním zrychlení apod. Ale hlavně by tu mohly být i výstrahy před nebezpečím na silnici v případě komunikace mezi vozidly (o tom jsme psali nedávno), mohly by se tu zobrazovat technické informace o motocyklu (například tlak pneumatik), informace o počasí…
Co brání nasazení takových displejů na motorky? Především právě počasí. Silné zahřívání slunečním svitem, možnost promrzání, vlhkost… To všechno je ohromný nepřítel TFT displejů a jejich životnosti. Continental nyní pracuje na tom, jak vytvořit celý systém naprosto odolný vůči počasí, ale například i pádům.