Článek
V drážďanské prosklené továrně se už mnoho let vyrábí Volkswagen Phaeton. Bohužel náklady na jeho výrobu výrazně převyšují jeho prodejní cenu. Také prodeje jsou na naprostém minimu. Výroba se ustálila na osmi kusech za den.
V době, kdy Volkswagen hledá každé euro na zacelení problémů s kauzou Dieselgate, bylo jasné, že model Phaeton skončí. Bylo jen otázkou kdy a jestli násilím nedotlačí jeho výrobu až k bodu představení nové generace. Jak jsme informovali v minulém článku, nová generace se odsouvá. [celá zpráva]
A tak prodloužení života současné generace není logické. A proto končí.
Od příštího roku přestane nejluxusnější továrna na auta na světě vyrábět Volkswagen Phaeton a bude přestavěna. Na výrobních linkách se změní technologie. Jaká auta se tu budou vyrábět, se zatím neví. Mohl by to být nový Bentley a pak k němu možná znovu přiřadí i Phaeton.
I nadále má být ale manufaktura v Drážďanech (ano, Volkswagen ji oficiálně nenazývá továrnou, ale manufakturou) otevřená, transparentní a mají se tu konat nádherné exkurze jako dosud. Ty přilákaly už 1,5 miliónu návštěvníků, alespoň takhle může Volkswagen vydělávat.