Článek
„Jde o první plošnou obměnu služebních vozidel s měřicí technikou pro skrytý dohled nad bezpečností silničního provozu od roku 1994, kdy byla obdobná vozidla poprvé pořízena,“ uvedl policejní prezident Tomáš Tuhý. „Vozy jsou financovány z Fondu zábrany škod a budou alokovány na jednotlivé dopravní inspektoráty napříč Českou republikou,“ upřesnil Tuhý.
Cena jednoho auta včetně speciální měřicí a záznamové techniky činila přibližně 1,3 miliónu korun. Octavie mají vždy pohon všech kol, automatickou převodovku DSG a nejsilnější benzínový agregát (vyjma derivátů RS, zde 1,8 - 132 kW/180 k). Výkon motoru je sériový, bez dodatečných úprav. Cena takovéto běžné octavie činí 630 900 korun.
Nové majáky i kamery
Novinkou jsou zejména majáky. "Podařilo se nám jako prvním v Evropě prosadit záměr zvláštního výstražného zařízení, které nebude potřeba používat v kombinaci s takzvaným střešním majákem," řekl Tuhý. Auta mají i další nové technologie, například typ záznamového zařízení pro měření rychlosti, technologicky dokonalé kamery vpředu i vzadu a zařízení, které dokáže přečíst registrační značku auta a porovnat ji s evidencí odcizených a hledaných vozidel. Nové světelné značení může informovat ostatní řidiče před mimořádnými situacemi, třeba dopravní nehodou.
Nové policejní vozy jsou velice nenápadné. Měřicí a záznamová zařízení, majáky a výstražná světla jsou dobře skryta. Jedním z mála prvků jak nový policejní speciál odhalit je odlišně tvarovaná anténa, která se od běžných liší svou velikostí.
Škoda pro českou policii po pádu komunistického režimu dodává od roku 1993, tehdy šlo o vozy favorit.