Článek
V USA je totiž povinností hlásit případy, kdy by usmrcení nebo zranění mohly mít souvislost s poruchami na autech. NTHSA se v tom případě na daný problém zaměří a zjistí, jestli náhodou značka nemá s nějakou součástkou problém.
Nenahlášení je ovšem také problém. Fiat Chrysler to stálo sedmdesát miliónů dolarů (1,7 miliardy korun). Není to málo a navíc letos už za pozdě provedenou svolávací akci dostal další pokutu 105 miliónů dolarů. Šlo o únik paliva ve vozech jeep, což je silně nebezpečná porucha – proto tak velká pokuta.
NTHSA ale rozdává pokuty na počkání. Letos už za neohlášení mrtvých a zraněných dostala stejnou pokutu Honda. Ta jim zapomněla poslat informace o 1 729 nehodách během 11 let. Ferrari v roce 2014 pak zaplatilo 3,4 miliónu dolarů za nenahlášení případů za tři roky zpátky.