Článek
Testů autonomních vozidel už pár je. Třeba Audi posadilo novináře do svého testovacího autonomního speciálu a odvezlo je až na autosalon do Frankfurtu. Bylo to však z 99 % po dálnici.
Ale co bude, když takové auto vyjede do skutečného provozu? Co se stane na křižovatkách se semafory, s lidmi, kteří chodí na červenou, s kanály, rychle brzdícími vozy… Na tohle si ještě moc automobilek netrouflo. Ne tolik Nissan, který pozval několik novinářů a prostě je posadil do autonomního Nissanu Leaf, a to přímo v centru Tokia.
Podívejte se na video, jak to vypadá, když jezdí auto bez řidiče v ostrém provozu. Auto, které je vybaveno dvanácti kamerami, čtyřmi laserovými senzory, pěti radary a elektronikou za milión dolarů.
Jediná chvíle, kdy se objevil problém, nastala tehdy, když vůz vjel do tunelu. Tady samozřejmě přestává fungovat navigace a člověk za volantem – Tetsuma Ijima, generální manažer pro vývoj autonomního vozu, musí opravdu převzít řízení.
A kdy se mají po silnicích projíždět autonomní nissany? Plán je v roce 2020. Uvidíme.