Článek
Design i použitá technika nového modelu vychází z původní californie, některé stylistické prvky ale nejnovější vůz maranellské automobilky převzal z modelu F12 Berlinetta. Jde zejména o ztvárnění přední kapoty nebo světlometů. Tvar boků je inspirován vozem 250 Testa Rossa.
Přeplňovaný osmiválec (3855 ccm) je uložen velmi nízko vpředu uprostřed, nabízí výkon 560 koňských sil při 7500 otáčkách za minutu. To znamená výkon 145 koní na litr objemu, což je mezi turbomotory rekordní. Motor nabízí přímý vstřik, válce jsou rozevřeny v úhlu 90 stupňů. To, že má california poháněnou zadní nápravu, asi není třeba dodávat.
Proti předchůdci má ve výkonu nárůst o 70 koní, točivý moment stoupl bezmála o polovinu na nynějších 755 Nm při 4750 otáčkách. Ferrari také slibuje „typicky hutný, vzrušující zvuk při sání i vyfukování“, což zatím ověřit nemůžeme, nemáme ale důvod tomuto tvrzení nevěřit.
Stovku tento 4,5 metru dlouhý model zvládne za 3,6 s a rozjede se až na 316 km/h. Výrobce udává spotřebu u nejmenšího současného Ferrari 10,6 litru, do nádrže se tankuje benzín s oktanovým číslem nejméně 98.
Jiné pružiny, tlumiče i řízení
Jinak nastavené proti předchozí californii je rovněž řízení i podvozek. Nové jsou pružiny a California T dostala také poslední generaci tlumičů Magnaride, která údajně nabízí o 50 procent rychlejší odezvu.
Brzdový systém s karbon-keramickými kotouči CCM3 má nové kotouče i destičky a je integrovaný do poslední generace systému ESP (verze 8.0). Ferrari udává zastavení 100 - 0 km/h za 32 metrů.
Automobil, který se vyvíjel pod interním kódem 149M, váží nemalých 1625 kg (hmotnost bez 69 kg normované hmotnosti řidiče a 6 kg zavazadel), rozložení váhy vozu je ale téměř ideální, 47 % procent je soustředěno vpředu, zbývajících 53 % vzadu.
California T bude představena na ženevském autosalonu v březnu, ale od středy 12. 2. ji lze online objednávat na stránkách Ferrari. Na výběr jsou dvě barvy – červená (Rosso) a modrá. První vozy do Česka dorazí v květnu, cena zatím nebyla zveřejněna.