Článek
Čtyřválec o objemu 1598 ccm je vybavený přímým vstřikováním benzínu. Motor je přeplňovaný turbodmychadlem. Opel nový motor označuje zkratkou SIDI (Spark Ignition Direct Injection). Motor bude k dispozici v různých výkonových verzích a ve většině modelových řad Opelu (zcela určitě to bude Astra, Zafira, Insignia). Nový motor se začne koncem letošního roku vyrábět v maďarském Szentgotthárdu.
Svého maximálního točivého momentu 300 Nm dosahuje nový motor 1,6 l už při 1700 otáčkách. Maximální výkon 147 kW (200 k) je k dispozici při 4700 otáčkách. Oproti dosavadnímu čtyřválci 1.6 Turbo se podařilo snížit spotřebu i emise CO2 o 13 procent, přesné hodnoty ale automobilka zatím neuvedla.
Motory s přímým vstřikováním obecně spalují palivo efektivněji, dosahují vyšších výkonů a mají i nižší spotřebu paliva (a z ní počítané emise CO2). V dnešní době má většina moderních motorů, ať už vznětových či zážehových, přímé vstřikování. Prvním zážehovým motorem automobilky Opel s přímým vstřikováním benzínu byl čtyřválec 2.2 Ecotec o výkonu 114 kW (155 k), který debutoval v roce 2003 v modelech Signum a Vectra, později se začal montovat i do Zafiry.