Článek
Obě části lodi se opírají o jinou skálu, uprostřed je volný prostor. AFP s odkazem na italskou civilní obranu uvedla, že měření radarů a laserů a záběry fotoaparátů zaměřených na loď prokázaly, že se vrak posouvá fakticky neustále. Zádí se v současnosti sune do hlubin rychlostí sedm milimetrů a přídí 15 milimetrů za hodinu.
ČTK dříve uvedla, že časová jednotka jsou vteřiny, což by znamenalo pokles přídě o 90 centimetrů za hodinu.
Nad luxusním plavidlem o výtlaku 114 500 tun se i tak může brzy zavřít moře. Záchranné týmy zvažují, zda ukotví loď ke skále. Dá se předpokládat rychlejší posun po skalisku, protože loď nabírá stále více vody a je tedy těžší. Odborníci nejsou schopni odhadnout, zda se plavidlo přes víkend na pevném podloží ještě udrží.
Na moři u ostrova Giglio, kde vrak leží, jsou podle Reuters vlny a navíc by se podle předpovědi mělo během dne zhoršit počasí.
Lodní nehoda z minulého týdne si vyžádala smrt nejméně 11 lidí. Dalších 21 osob je stále pohřešováno a naděje na to, že budou nalezeny živé, už pohasla.