Článek
Po cestě je potkalo leccos, porouchaný motor, opilí spolucestující či výměna unaveného strojvedoucího. Všechno znamenalo narůstající zpoždění.
"Bylo to peklo na kolejích," popsal cestu jeden z pasažérů. Mnozí si stěžovali, že ve vlaku se málo topilo a oni neměli ani žádné informace, proč se na různých místech tak dlouho čeká.
Vlak vyrazil z francouzského Štrasburku v neděli v půl deváté večer. Do cíle měl dorazit v pondělí ráno. Po 120 kilometrech ve městě Belfort se ale společnost rozhodla vyměnit strojvůdce, protože ten, co byl ve vlaku, sloužil bez přestávky tři dny a byl unavený. Na nového ale cestující čekali až do sedmé hodiny ráno, protože strojvedoucí přijel až z Lyonu.
Lidé, kteří se během přestávky pokoušeli spát, měli smůlu, protože několik cestujících se opilo a rušilo celý vlak. Musela je vyvést policie.
Když se vlak konečně vydal na trať s čilým strojvůdcem, po několika kilometrech narazil na porouchanou soupravu v cestě a musel čekat, až se odstraní.
Ve městě Tournus ho potkalo další neštěstí. Pokazil se jeden z motorů na lokomotivě. Čekalo se na náhradní díly a oprava trvala celkem tři hodiny.
Přesedání a taxi
Když se vlak v šest odpoledne dopotácel do Lyonu, cestující se museli rozdělit. Ti, co mířili do Nice, zůstali, ti, co jeli ke španělské hranici, museli přesednout na jiný vlak. Do města Perpignan, poslední stanici ve Francii, dorazila souprava před jedenáctou hodinou večer. Lidé, kteří chtěli do Španělska, si přesedli na taxi v podobě autobusu, který je do španělského Portbou dopravil.
"Jsem opravdu ráda, že tahle cesta už skončila," popsala podle BBC jedna z pasažérek, která ve vlaku cestovala s partnerem a dvěma dětmi. "Je to, jako bychom ztroskotali," dodala.
Zástupci společnosti SNCF, která spoj provozuje, řekli, že "vlak měl neskutečné štěstí na problémy."