Článek
„Morbidně obézním řidičům hrozí větší riziko havárie vzhledem k zdravotním problémům,“ napsal deník a jako příklad uvedl poruchy spánku provázené respiračním selháním, jež se pak projevuje únavou, nedostatkem kyslíku v krvi či přebytkem kysličníku uhličitého.
Kupříkladu v roce 2000 bylo účastníky nehod kolem 800 tisíc amerických řidičů s těmito poruchami. Zahynulo při nich přes 1400 lidí.
Řidičské schopnosti oslabují i důsledky cukrovky, která je často důsledkem obezity. K jejímu určení studie vychází z indexu tělesné hmotnosti (BMI), jež se rovná podílu váhy v kilogramech a druhé mocniny výšky v metrech. Mírně obézní jsou asi 1,8 m vysocí lidé s indexem 30 a výš (od 97 kg) a morbidně obézní s indexem 40 a výš (od 130 kg).
Řidiči s nadměrnými parametry nejsou pak náležitě chráněni airbagy či pásy, jelikož stejně jako interiéry aut jsou tyto prvky projektovány pro lidi s váhou kolem 75 kilogramů, upozornila studie. Obézní šoféři tak mají častěji a vážněji zraněný obličej, hlavu, páteř a hrudník.