Článek
Srážka se udála v odpolední dopravní špičce a její příčiny nejsou známy. Automatické zařízení, které má vlaky v případě překážky na trati zpomalit, se neaktivovalo. Řidička soupravy zahynula.
Soustrast rodinám obětí vyjádřil i prezident Barack Obama.
Bylo to jako bychom narazili do betonové zdi. Téměř okamžitě jsem vypadla ze sedadla. Světla zhasla a vagón naplnil kouř.
Vlaky se srazily v severní části města mezi stanicemi Fort Totten a Takoma, kde trať vede nad zemí. Obě soupravy směřovaly do centra a byly na stejné koleji. Zadní souprava narazila do vlaku stojícího před ní velkou rychlostí, údajně vůbec nestačila brzdit. Její přední vagóny se ocitly na střeše první soupravy.
Pasažéry museli z vlaku tři hodiny vystříhávat hasiči. Jednou z mrtvých je řidička zadního vlaku. „Všude byly samé trosky a lidé uvěznění mezi vlaky,“ popsala situaci cestující Jodie Wickettová. „Byla to hrozná scéna. Jeden vagón byl zešrotován ze 75 procent,“ doplnil pro CNN washingtonský starosta Adrian Fenty.
Washingtonské metro
Bylo uvedeno do provozu v roce 1976. Má pět linek, je 171 kilometrů dlouhé a na jeho tratích se nachází 86 stanic. V roce 2008 vykázalo 215,3 miliónu jízd. Washingtonská společnost Metrorail spolu s provozovatelem autobusů poskytuje podle agentury Reuters služby 3,5 miliónu obyvatel.
Pondělní srážka je nejtragičtějších v jeho historii hned po nehodě z roku 1982, při níž zemřeli tři lidé. Jediná další kolize vlaků se udála v roce 2004, obešla se bez obětí.