Článek
Dva ko-piloti letu číslo 61 okamžitě po kapitánově smrti převzali řízení letadla. Letadlo nouzově přistálo na Newark Liberty International Airport v 16 hodin středoevropského času.
Situaci podle amerických médií komplikovalo špatné počasí, které panuje v oblasti východního pobřeží Spojených států. Mluvčí FAA uvedla, že Continental Airlines úřad o pilotově úmrtí informovala asi v 16:30.
Let po smrti pilota probíhal zcela bezpečně, stejně jako přistání. Nikdo nebyl zraněn.
„Posádka na tomto letu zahrnovala dodatečného pomocného pilota, který zaujal místo zesnulého, takže v kabině byli u řízení dva,“ oznámila společnost. K ohrožení bezpečnosti letu proto prý nedošlo.
Jedenašedesátiletý pilot zemřel přirozenou smrtí, příčiny však nejsou známy. Kapitál měl jedenadvacetiletou praxi v létání, řekl mluvčí aerolinek.
Kapitán nese hlavní odpovědnost
Druzí piloti mají stejnou pilotní kvalifikaci jako kapitán, ten je ale zkušenější, má konečné slovo a nese hlavní odpovědnost – a zpravidla se v řízení stroje střídají včetně startů a přistávání. Jejich součinnost je ovšem při těchto manévrech nutná.
Continental Airlines potvrdily kapitánovu smrt už během letu. Společnost se nevyjádřila k dotazům, zda cestující byli o situaci na palubě vyrozuměni. Jméno kapitána nebylo zveřejněno.
Continental Airlines je pátá největší aerolinie na světě. Z Bruselu do Newarku létá denně.
V roce 2007 zemřel pilot Continental Airlines na lince z Houstonu v Texasu do Puerta Vallarty v Mexiku. I tehdy se řízení ujal další pilot a letadlo bezpečně přistálo na letišti v texaském McAllenu.
Boeing 777 |
---|
Dvoumotorový dopravní letoun určený především pro dálkové lety. Kromě verzí pro přepravu cestujících se vyrábí i jako nákladní. Podle typu a verze přepraví od 301 do 365 a v úsporné verzi až 550 cestujících na vzdálenost 9500 až 17500 kilometrů. |
Verze 777-200 LR představuje dopravní letadlo s nejdelším doletem na světě, při rekordním letu z Hongkongu do Londýna uletělo 21 601 kilometr. |
Dlouhé trasy může stroj léta bez mezipřistání, protože využívá moderních motorů s nižší spotřebou paliva, kterou dále snižuje vhodnější tvar trupu, křídla a využití kompozitů v konstrukci, které snižují hmotnost stroje. |
Vývoj Boeingu 777 byl zahájen v roce 1990. |