Hlavní obsah

Jak správně komunikovat a improvizovat? I na to existuje škola

Novinky,

V roce 2013 založil lektor Ondřej Nečas projekt, který nazval Škola improvizace. Je pro ty, kteří se chtějí naučit pohotově vyjadřovat a ve správnou chvíli vhodně zareagovat. Lektoři včetně pedagogů, kteří mají mít profesní zkušenosti, učí své žáky, jak s elegancí přesvědčit protistranu o pravdivosti svého tvrzení a mít kontrolu nad dialogem. Úplně první semestr absolvovalo 12 studentů, nyní již každý semestr navštíví více než stovka lidí.

Foto: archív O. Nečase

Škola improvizace, uprostřed její zakladatel Ondřej Nečas

Článek

Škola se v současnosti soustředí zejména na firemní improvizaci. Přinesla krátkodobý program „Přemluv šéfa“, který chce zlepšit atmosféru v rámci pracovního týmu a vytvořit prostředí bez předsudků i bez strachu z chyb.

Záměrem je opuštění zavedeného stylu přemýšlení. Zaměstnanci se pomocí praktických a hravých cvičení z aplikované improvizace mají znovu nastartovat a přinést nový impuls do týmu v oblastech komunikace, kreativity a spolupráce. Mají si rovněž uvědomit, že je důležité si vzájemně pomáhat a nesoutěžit mezi sebou.

„Vzniklo to na základě poptávky našich klientů, kteří nás přemlouvali k tomu, abychom uvolněnou motivující atmosféru z našich workshopů přenesli k nim do firmy a do jejich vzdělávání. Proto jsme připravili dvouhodinovku, která přináší nejen svěží vítr do týmu, ale i základní principy improvizace, které jim pomohou v každodenním životě,“ vysvětlil lektor.

Foto: archív O. Nečase

Firemní škola improvizace

„Improvizace je pro mě cesta, jak žít v přítomnosti, být otevřen ke všem novým okamžikům a radovat se ze společné tvorby,“ doplnila k tomu lektorka divadelní a aplikované improvizace Vanda Gabrielová, která se věnuje hlavně tematice zdravé komunikace, řešení konfliktů a spolupráce.

Škola improvizace působí na několika místech v Praze, disponuje týmem deseti lektorů (pět mužů a pět žen), který se skládá z pedagogů, herců, tanečníků, psychoterapeutů a psychoanalytiků.

Letní školy

Mimo semestrální akce pořádají lektoři též Letní školu pro dospělé i děti. Letní škola obvykle probíhá paralelně ve dvou bězích, kdy dospělí i děti ve věku 6–12 let absolvují speciální oddělený program, ale mají možnost se přes den několikrát potkat.

Foto: archív O. Nečase

V létě probíhají lekce venku.

Dalším podprojektem je Impro v parku, kdy každé srpnové pondělí připravují lektoři interaktivní workshop se zaměřením na zábavu, objevení vlastních možností a rozšíření komfortní zóny tak, aby to účastníky bavilo a posunulo je to v umění komunikace a improvizace dále.

Ondřej Nečas (*1986)

Vystudoval Fakultu elektrotechnickou na Západočeské univerzitě v Plzni.

Během studia se věnoval realizaci a produkci kulturních akcí a festivalů a uvědomil si, že kultura je jednou z nejdůležitějších věcí v jeho životě.

Po studiích pracoval pro různé agentury, kde se podílel na tvorbě reklamních kampaní a vytvořil si marketingovou praxi. Vystudoval i večerní školu reklamy.

V roce 2013 u něj došlo k lehčímu syndromu vyhoření, proto se začal zajímat o psychosomatiku, vyjadřování svých myšlenek a improvizaci, na základě toho spoluzaložil Školu improvizace.

Prošel řadou improvizačních a seberozvojových výcviků v ČR i v zahraničí.

Od té doby se věnoval více než 400 absolventům a dalším stovkám lidí od firemních klientů.

Jeho největším zájmem je objevování lidských možností a odbourávání strachu jak z chyb, tak ze sebe samých.

Zájem o všemožné kurzy obecně roste. Když se podíváme na ty na pohled běžnější, tak zjistíme, že se zvyšuje například i poptávka (mezi cizinci) o výuku češtiny. [celá zpráva]

Související články

Výběr článků

Načítám