Hlavní obsah

Soutěž stavitelů elektromobilů o milión korun začíná, startovní pole je kompletní

Právo, Petr Kotek

Do soutěže o stavbu nejzajímavějšího elektromobilu dotované miliónem korun se už po měsíci přihlásilo všech deset týmů soutěžících. Podle pravidel musí elektromobil jezdit minimálně dvě hodiny bez dodatečného nabití se zátěží jednoho nebo dvou dospělých osob a zároveň dosáhnout minimální rychlosti 30 kilometrů za hodinu.

Článek

„Vozidla musejí splnit jen základní technické parametry, ale velmi důležité budou originální nápady jednotlivých týmů jako je třeba konstrukční řešení, technologické inovace nebo použité materiály,“ uvádí Martin Grmela z občanského sdružení Future Age.

Odborná porota bude brát zvláštní zřetel také na použití recyklovatelných a levných materiálů. Hodnotit bude rovněž inovaci a originalitu v oblasti technologické jednoduchosti řešení konstrukce nebo pohonu. Vozidla musejí být poháněna elektromotorem napájeným baterií dobíjenou z elektrické sítě.[celá zpráva]

Tři univerzitní týmy

Mezi vybranými je i tým pracovníků a studentů Fakulty elektrotechnické ČVUT, jejichž projekt garantuje vedoucí katedry elektrických pohonů a trakce profesor Jiří Lettl. Práce jeho týmu bude zaměřena na vývoj nenáročného, lehkého městského vozidla.

Do soutěže se přihlásila i Katedra konstruování strojů z Fakulty strojní ZČU v Plzni. Tým pod vedením Josefa Formánka si dal za cíl sestavit prototyp elektromobilu pro využití ve volném čase s netradičním designem a předpokládanou otevřenou karosérií.

Poslední univerzitní tým tvoří zástupci Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TU Ostrava, které zaštiťuje profesor Tomáš Čermák. Jejich prototyp Kaipan VoltAge by měl být dvoumístným otevřeným sportovním roadsterem.

Ekolo i mikroauto

Mezi dalšími soutěžními návrhy jsou projekt Ekolo Jaromíra Vegra, Lidové vozítko Milana Mildorfa, projekt Easymobil týmu pod vedením Lubora Kulta, prototyp mikroautomobilu Prcek od Martina Hřebena, projekt Elektrostar Mojmíra Hrouze, elektromobil Robina Poldena a elektrické vozidlo Solarex od Luboše Chvátala.

Pro jednotlivé zájemce je otevřena také druhá část soutěže o „Nejlepší inovace v oblasti technologie či infrastruktury elektrického pohonu,“ která není omezena počtem účastníků. Soutěžící mohou odevzdávat stručný popis nápadu s jeho technickou dokumentací, plánkem či grafickým zpracováním. Z došlých návrhů porota vybere tři nejlepší, jejichž autoři dostanou po 100 tisících korunách. Do této části soutěže se mohou zájemci přihlašovat na informačním portálu www.electricmotion.cz, kde také najdou všechny podrobnosti a podmínky.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám