Článek
„Jednalo se o čtyři metry dlouhý ocelový most z roku 1901, který vážil kolem deset tun. Navíc bylo odcizeno ještě dvě stě metrů kolejí a také šrouby, kterými byly připevněny k pražcům,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, podle kterého si zloději ke krádeži přivezli kvůli odvozu nakradeného materiálu nejenom nákladní vozidlo, ale dokonce i jeřáb.
Jak se zdá, jednalo se o dobře organizovanou skupinu zlodějů, která se připravila na všechno. Svědčí o tom i fakt, že policejní hlídce, která je při rozebírání mostu kontrolovala, se představili zloději jako soukromá firma.
„Skupina zlodějů se policistům prokázala falešnou smlouvou s naší správou. Tvrdili jim, že jsme si je na rozebrání mostu objednali, a tvářili se přitom, že pro nás připravují trasu železnice pro vybudování cyklostezky,“ popisoval Halla s tím, že odbor bezpečnosti SŽDC nyní s policií spolupracuje při hledání této profesionálně organizované skupiny zlodějů.
Za šrot by dostali 120 tisíc
„Krádeží kolejí a železničního mostu se zabýváme,“ uvedla mluvčí karlovarské krajské policie Martina Hrušková. „Stejně tak pátráme po osobách, které byly na místě kontrolovány,“ dodala policejní mluvčí.
Škody na ukradeném materiálu dosáhly podle Hally zhruba 120 tisíc korun. „Ale to je jen cena šrotu. Stavba nového mostu by stála řádově několik miliónů korun,“ konstatoval Halla.
„S takovým případem organizované krádeže jsme se na železnici ještě dosud nesetkali,“ poznamenal Halla. „Ke krádežím na neprovozovaných tratí dochází, ale ne v takovém měřítku a za takových okolností,“ podivoval se Halla.
SŽDC podle jeho mluvčího v současné době shodou okolností provádí na trati uzavřené od konce 90. let výřez náletových dřevin. „Následně chceme pro nákladního dopravce provést průzkum, kolik by práce na obnovení provozu na trati stála,“ uvedl Halla. Trať by totiž rád využíval podnik z Horního Slavkova pro dopravu cisteren, které vyrábí.